Logo jest wizualnym odzwierciedleniem charakteru firmy, najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej. Powinno być proste, zapamiętywalne, ponadczasowe oraz utożsamiać się z wartościami marki. Projektowanie logo jest najważniejszym elementem budowania marki i musi być to proces przemyślany. Logo jest z reguły prostym symbolem, więc jego stworzenie wydaje się łatwe, jednak właśnie to, że musi być jak najprostsze i najbardziej zwięzłe sprawia praca nad nim jest wymagająca.
Łatwo jest przygotować logo, które będzie ładne i modne, ale trudniej jest zaprojektować coś, co zapadnie w pamięć na dłużej i za kilka lat nie będzie trzeba go zmieniać. Rebranding wiąże się ze sporymi kosztami, dlatego powinniśmy dążyć do tego, aby przetrwał on jak najdłużej. Projektowanie to proces startegiczny, za projektem logo stoi nie tylko dobry znak, ale również system identyfikacji wizualnej, który musi być spójny i każdy jego indywidualny element musi ze sobą współgrać.
Jak powinno wyglądać dobre logo?
– ograniczone do maksymalnie 3 kolorów
– zaprojektowane tak, aby dobrze wyglądało w jednym kolorze
– powinno nie mieć za dużo elementów oaz detali
– jego podstawą są proste kształty i figury geometryczne